Filter nach

Alles
Aktivitäten
Engpässe
Chancen

Links und rechts der strecke

Das Wunderline-Projekt richtet sich auf das gesamte Einzugsgebiet zwischen Groningen und Bremen. Entlang der Strecke werden an verschiedenen Bahnhöfen und Knotenpunkten Aktivitäten organisiert. Aber natürlich gibt es nicht nur viele Chancen und Möglichkeiten, sondern auch einige Engpässe. Sie wurden allesamt erfasst, um bei der Entwicklung der Wunderline berücksichtigt zu werden.

Groninger Hauptbahnhof

Om tegemoet te komen aan de wensen van de treinreizigers en om de uitbreiding van treinverkeer rond Groningen mogelijk te maken, zijn forse ingrepen nodig aan het spoor en het Hoofdstation. Hiervoor hebben de gemeente, de provincie, het Rijk, spoorinfrastructuurbeheerder ProRail en NS de handen ineen geslagen. Dit project heet Groningen Spoorzone. 

Weiterlesen

Schnellzug Groningen – Winschoten

Vanaf 2018 komt er een sneltrein tijdens de ochtendspits van Winschoten naar Groningen. De sneltrein is ongeveer tien minuten sneller dan de stoptrein op dit traject. In Winschoten wordt hiervoor mogelijk een extra perron aangelegd. Daarnaast wordt de onbewaakte spoorovergang in Winschoten verbouwd tot een bewaakte overgang. Voor de extra sneldienst hoeven geen extra treinen aangeschaft te worden.

Weiterlesen

Bahnhof Winschoten

Station Winschoten is gerestaureerd en teruggebracht in oude staat van 1904. Hiermee is de uitstraling van het gebied verbeterd. Bovendien heeft het station meerdere functies gekregen die goed zijn voor de reizigers, inwoners en de stationsomgeving in Winschoten. Het station heeft bijvoorbeeld een coffee corner in de wachtruimte, een vergaderruimte en een openbaar toilet.

Weiterlesen

Bahnhof Bunde

Er ligt een wens bij Ministerie van Niedersachsen en de gemeente om een station aan dit trace te openen. Dit biedt mogelijkheden voor reizigers in de buurt.

Weiterlesen

Bahnhof Ihrhove

Er ligt een wens bij Ministerie van Niedersachsen en de gemeente om een station aan dit trace te openen. Dit biedt mogelijkheden voor reizigers in de buurt.

Weiterlesen

Knoten Leer

Het knooppunt Leer nadert de capaciteitsgrens. Daarnaast bestaat in Niedersachsen de wens om de dienstregeling van de treinen die uit het noorden, zuiden en het oosten komen, beter op elkaar te laten aansluiten.

Weiterlesen

Ostbogen Zuidbroek

Op dit moment is er vanwege de aanvaring met de Friesenbrücke geen goederenvervoer mogelijk richting Duitsland. Ook voor de aanvaring op 3 december was er geen goederenvervoer tussen Veendam en Duitsland, via Bad Nieuweschans,. Een mogelijke nieuwe railverbinding, genaamd de Oostboog, zal is een randvoorwaarde om dit te verbeteren. Groningen Seaports en Railport Veendam waren bezig om het goederenvervoer per spoor richting Duitsland, nieuw leven in te blazen.

Weiterlesen

Emsquerung Friesenbrücke

Op 3 december 2015 is het zeeschip de Emsmoon tegen de spoorbrug over de Ems gevaren. Door het geweld van de aanvaring is de brug total loss. Op 10 oktober heeft Deutsche Bahn bekend gemaakt dat het herstel uiterlijk tot 2021 is afgerond.

Weiterlesen

Knoten Bremen

Op dit moment zit station Bremen qua capaciteit aan z’n plafond.

Weiterlesen

Copyright © 2016 Wunderline